2011. október 24., hétfő

Rakott krumpli...



....férfi módra=hús lesz benne dögivel. Ennél a főzésnél, csak kukta voltam, így volt időm dokumentálni az eseményeket.


Hozzávalók


1,5 kg krumpli
10 tojás
2 nagy tejföl
30 dkg tarja apróra vágva
5 szál virsli

bors
majoranna
kockára vágott bacon
2 csomag mozzarella

Az egész krumplikat (nem kell meghámozni) és a tojásokat megfőzzük. Próbáljunk azonos méretű krumplikat választani, így egyszerre lesznek kész. Főzés után a krumplit és a tojást pucoljuk meg és karikázzuk fel. Szintén vágjuk karikára a virslit. Fogjunk egy jénait és vajazzuk ki, a vajra pedig szórjunk egy kis panírmorzsát. Ez után jöhet a rétegelés.




A rakott krumpli legalsó réteg egy sor krumpli lesz. Erre jön két csipet só, bors (nálunk darálós van, ebből tekerjünk 3 kört kb.) és majoranna. Kb. ennyi fűszer kell rá (a sok zöld a majoranna):


Erre jöhetnek a tojáskarikák, melyeket aztán vonjunk be tejföllel.




A tejfölre jöhet a virsli-tarja réteg.


Majd újra egy sor krumpli (nyomkodjuk meg kicsit), és aztán az előzőeknek megfelelően jöhet a többi réteg. A virsli-tarja réteg tetejére jöhetnek az utolsó krumplikarikák, amiket vonjunk be a maradék tejföllel. Erre jöhet egy kis bacon kocka, só, bors, majoranna.



A tetejét vonjuk be alufóliával. A rakott krumpli 200 fokos sütőben (250 fok nálunk a maximum) 1 óra 15 percet süssük. A sütő aljára terítsünk alufóliát, mert előfordulhat, hogy csöpögni fog.



Ha letelt a kb. 1 és negyed óra, vegyük le a fóliát, és 20 percig süssük tovább, majd a felszeletelt mozzarellát tegyük a tetejére, és süssük addig amíg szépen rápirul a sajt.


6 megjegyzés:

  1. A sütő aljára fólia ötlet csillagos ötös, nekem szvsz még sosem jutott eszembe, köszi! :)

    Ui: kár, hogy nem lehet névtelenül/vagy URL megadásával kommentelni

    VálaszTörlés
  2. Hát, nekem is csak akkor esett ez le, mikor először súroltam ki a sütő alját : D

    Ui.: Meglátom komment ügyben mit lehet variálni :)

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam és nagyon finom lett. Annyit ettem belőle, hogy alig vánszorgok. Józsi is azt mondta, hogy ez jobb, mint amit eddig készítettem, de ezt majd velem megbeszélem.

    VálaszTörlés
  4. Én azért örülhetek ennek, ugye : ) ? Te vagy a harmadik, akiről tudom, hogy el is készített innen valamit! Köszi a visszajelzést!

    VálaszTörlés
  5. Persze, hogy örömködhetsz. Kik mit készítettek el a blogodról?

    VálaszTörlés
  6. Amiről tudok, az a kakaós csiga (ezt Anita csinálta), egy barátnőm pedig a tortilla tekercset csinálta meg. És ugye Te vagy a harmadik :)

    VálaszTörlés

Google+