2011. december 22., csütörtök

Mézeskalács (online közvetítés)


Kiderült, hogy Zoli szereti a mézeskalácsot és karácsonyra szeretne is enni. Mivel ma szabin vagyok, gondoltam nekiállok. Mindenhol azt olvastam, hogy fél napot, akár egy napot is pihentetni kell a tésztát. Mivel még sosem csináltam, gondoltam elsőre egy kis adagot készítek csak (legalábbis ez volt a terv). Több receptet is átolvastam a neten és abból állítottam össze egy nekem tetszőt.

Hozzávalók

15 dkg méz
10 dkg margarin
15 dkg porcukor
2 egész tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
fél zacskó mézeskalács fűszerkeverék
0,5 kg liszt

Na most: az én mézem folyós volt, így én azt nem olvasztgattam. A margarint viszont igen, addig mikróztam míg jó folyós nem lett. Az összes hozzávalót egy nagy tálba öntöttem és elkezdtem gyúrni.


Gyúrom és gyúrom és nem történik semmi. Az egész morzsálódik és nem áll össze. Állok és bosszankodom, hogy már megint ez van, rosszak a receptek stb. Zolinak is mutatom, hogy nézze már meg, de aztán megvilágosodom: nem fél hanem 1 kg lisztet tettem bele. Pffff....ááááááááááá Még jó, hogy kis adagot akartam csinálni :D Szóval szórhattam bele mindenből még egy adagot, hogy az 1 kg liszthez való mennyiség belekerüljön. Na, ekkor viszont már összeállt és két szép buciban pihen is estig minimum.


Amúgy Zoli szerint akkora adag lett, hogy még a szomszédoknak is jut. Szóval, kedves rokonok, kollégák: jó lesz nem lesz jó, de mindenki kapni fog belőle.
Jövök még a végeredménnyel!

Eltelt vagy hat óra, beoltottak influenza ellen, felidegesítettek egy boltban, és már itt is vagyok.
Fogtam a bucikat, kisebb darabokra vágtam és újra átgyúrtam őket. Vegyük az egyiket és nyújtsuk ki kb. 3-4 mm vékonyra.


Fogjuk a szaggatókat és vágjuk ki a formákat. A kis cafrangokat, amik megmaradnak gyúrjuk újra össze, nyújtsuk ki, majd szaggassuk ki.


Sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoljuk bele. Ennél akár kicsit szorosabban is tehetjük, mivel nem duzzadtak meg nagyon. 180 fokos sütőben kb. 10 percig sütöttem. Közben érdemes megnyomkodni, kóstolni, hogy jó-e már.

Ott egy béka.
Mikor szép színe van már, ki is vehetjük, és mehet be a következő adag. Ne ijedjünk meg, ahogy hűl megkeményedik az egész. Nekem azt mondták, hogy dobozba kell tenni, és vissza fog puhulni. Ez majd kiderül : )
A negyedik tepsinél úgy döntöttem, hogy elég volt. Fogtam a maradékot, kicsit kevesebb mint a felét az 1 kg-nak, és beraktam a fagyasztóba. Majd húsvétkor előszedem.

A díszítéshez 1 tojásfehérjét verjünk kemény habbá (én a tésztába került egyik tojásét tettem félre). Folyamatos verés mellett adjunk hozzá 20 dkg porcukrot, és addig verjük, amíg jó sűrű lesz.Akkor jó, ha alig akar lecsöppenni a keverőről. Mindenképpen porcukrot használjunk. Ha kristálycukrot teszünk bele a formázáskor a szemek el fogják tömíteni a zacskón a lyukat.

Tegyük a cukros tojáshabot egy zacskóba, majd vágjuk ki a sarkát. Iciri-piciri lyukat vágjunk csak, különben nem tudunk formázni.

Kezdjük el tetszés szerint díszíteni a sütiket. Enyhe nyomás a lyuk felett és jön is a cucc.


Pár merészebb karácsonyi forma:


És a klasszikus darabok:

Boldog karácsonyt és finom étkeket, kis méretű rosszullétet, jó fokhagymavadászatot mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Szépek lettek! :)) Amúgy van tuti mézeskalácsreceptem (ez 24 órát pihentetős), ha jövőre kell, csak szólj! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi : ) Már bedobozoltam őket, de még eléggé zörögnek. Ha nem puhulnak be, jöhet a recept : )
    Amúgy ettől függetlenül, ha van kedved megírhatod ide : )

    VálaszTörlés

Google+