2012. február 12., vasárnap

Tiramisu



Hétvégén készítettem Zolinak egy mascarponés almatortát (amitől annyira nem voltunk oda, így ide sem fog felkerülni). Ilyenkor mindig kicsit idegbeteg leszek, amiért ilyen drága hozzávalót sikerült a kukába küldenünk. Szóval a maradék mascarponével már biztosra akartam menni, így a jól bevált tiramisut csináltam meg belőle. Tudom, hogy sok tiramisu receptben szerepel az összetevők között a tejszínhab, de én soha nem teszek bele. Egyrészt így is kalóriadús, másrészt mióta olasz férfi is van a családban, biztos forrásból tudom, hogy az eredeti tiramisu recept nem tartalmaz tejszínhabot.
(A recept forrása: Szarvasi mascarpone-s doboz teteje, kicsit megváltoztatva általam)


Hozzávalók 

25 dkg mascarpone
3 tojás
3 evőkanál cukor
3 dl feketekávé
1 csomag vaníliás cukor
babapiskóta
3 evőkanál rum
keserű kakaópor


Ha tiramisut készítek, mindig a fenti adag dupláját szoktam elkészíteni, amiből egy jénai tálnyi édesség lesz. 25 dkg-ból három fagylaltkelyhet tudtam megtölteni.

Főzzük le a kávét, majd keverjük bele a rum felét. Tegyük félre, amíg kikeverjük a krémet.
A tojásokat válasszuk szét. A sárgáját keverjük el a cukrokkal, majd adjuk hozzá a mascarponét és a maradék rumot.


A tojásfehérjét verjük kemény habbá és keverjük a mascarponés krémhez.


Jöhetnek a babapiskóták. Én nagy kiszerelést szoktam vásárolni, így biztosan elég lesz a tiramisuhoz. Alaposan áztassuk be a piskótákat a kávéba. Ha pohárba tesszük, mint most én, félbe törve állítsuk bele. Ha jénaiban készítjük, akkor egymás mellé tegyük le sorban.


Erre jöhet egy réteg krém, majd újra babapiskóta és újra a krém.


Ezzel el is készült a tiramisu, mehet is a hűtőbe. Ha pohárba állítottuk össze, akkor fél nap hűtés is elegendő neki. Jénai esetében viszont szánjunk egy napot arra, hogy megfelelően összeérjenek az ízek.
A tetejét keserű kakaóporral kell megszórni. Ezt mindig csak tálalás előtt szórjuk rá, így elkerülhetjük, hogy átvizesedjen a kakaó.

2 megjegyzés:

Google+