2012. március 28., szerda

Sajtos stangli


Tudom, tudom, megint egy kelt tészta, de ez van, rá vagyok kattanva a sütésre. Ezek a stanglik annyira jók, hogy két hete ezt reggelizem. A recept természetesen Limara pékségéből való, köszönet neki újra: http://limarapeksege.blogspot.com/2010/08/mini-sajtos-bagettek.html



Hozzávalók

50 dkg liszt (BL 80)
1,5 teáskanál só
2 evőkanál burgonyapehely (elhagyható)
0,5 dl olaj
1,5 dl tej
1,5 dl víz
csipet cukor
2 dkg élesztő
reszelt sajt a tetejére

A BL 80-as liszt más néven kenyérliszt beszerezhető a szupermarketekben, de vettem már a házunkhoz közeli boltban is (1 kg olyan 200-230 Ft között van). A poszt megjelenése óta többször készítettem hagyományos, BL 50-es lisztből is, és teljesen jó volt.
Kiegészítésnek annyit, hogy én ennél valamivel több sót tettem, mert az én ízlésemnek így sótlan volt. Mivel a burgonyapehelyre az volt írva, hogy elhagyható, nem töltöttem időt azzal, hogy beszerezzem, inkább elhagytam :)

A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. A végén egy lágy, de nem ragadós tésztának kell összeállnia. Az élesztőt külön nem kellett felfuttatni. Én csak annyit csináltam, hogy a tejet és a vizet meglangyosítottam, hozzáöntöttem a liszthez, abba szórtam a cukrot és morzsoltam bele az élesztőt. Kb. 2 perc után elkezdtem összegyúrni a tésztát.


Ha összeállt, takarjuk le konyharuhával és várjuk meg, amíg a duplájára kel (kb. 1 óra). Borítsuk ki a tésztát, osszuk el tíz egyforma részre (ennyi stanglink lesz a végén), majd formázzunk belőlük gombócokat.

Azért csak öt gombócom van, mert itt éppen fél adagot készítettem. 

Takarjuk le és hagyjuk újabb 10 percig pihenni. Erre azért van szükség, mert így könnyebben tudjuk utáni nyújtani a tésztát.
Fogjuk az egyik gombócot és lisztezett felületen nyújtsuk ki szép vékonyra. Én formátlan tojás alakúra szoktam nyújtani (jó hosszúkás legyen), mikor hogy sikerül. A lényeg, hogy mikor félbe hajtjuk, a tészta szélessége kb. 6 cm legyen.


Tekerjük fel az egyik végétől és tegyük őket sütőpapírral bélelt tepsire.


Újabb duplájára kelesztés következik (kb. 40 perc). Ezt követően permetezzük le a tetejét vízzel (ha nincs permetezőnk kenjük le vízzel) és szórjunk rá reszelt sajtot.


A stanglikat gőzös sütőben kell sütni. A gőz úgy tudjuk elérni, hogy egy fém edénybe avgy tepsibe vizet öntünk és betesszük a sütő aljába, majd előmelegítjük 200 fokra. A sütési ideje 20 perc. Frissen kisülve finom ropogósak, később megpuhulnak. Több napig is eltarthatóak: én zacskóba teszem, vagy konyharuhával letakarom őket, de nem szorosan, hogy levegő azért érje őket.


És ilyen a belseje:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+