2012. április 6., péntek

Túrós rózsakalács




Ha már húsvét, akkor kalács! Az eredeti recept habcsókos tölteléket ír, de mivel a mi családunkban senki sem rajong érte, én lecseréltem túróra. Aki viszont szereti a habcsókot, annak ajánlom figyelmébe az eredeti receptet:

Hozzávalók

Tészta

45 dkg liszt
6 dkg cukor
csipet só
2 tojás sárgája
1 dl citruslé (1 narancs és 1 citrom leve. Nálam épp nem volt otthon, így ez kimaradt)
fél narancs reszelt héja
2 dl tejszín
2,5 dkg élesztő
(2 dl langyos tej - ez mint eshetőség szerepelt az eredeti receptben, de nekem végül szükségem volt rá)

Töltelék


kb. 2 csomag túró (25 dkg/csomag)
2 tojás sárgája (fehérje habként)
1 csomag vaníliás cukor
citrom leve
porcukor
mazsola

Tetejére

2 dkg olvasztott vaj
szeletelt mandula

Az élesztőt a langyos tejbe morzsoltam, majd pár perc után a többi hozzávalóhoz adtam és jól átgyúrtam. Ha már szép sima a tészta, tegyük félre és várjuk meg, amíg letakarva a duplájára kel.



Fogjuk a túrót és törjük össze egy tálban. Adjuk hozzá a tojás sárgáját, a cukrot, citromlét és esetleg tejfölt, ha szeretjük bele. Szándékosan nem írtam mennyiségeket, mert azt tapasztaltam, hogy mindenki máshogy szereti a túrót: van aki nem tesz bele tojássárgát, van aki édesebben, más citromosabban szereti, van aki utálja a mazsolát, vagyis itt szerintem igaz az a mondat: ízlés szerint ízesítsük. A tojás fehérjét verjük kemény habbá és a végén keverjük hozzá az ízesített túróhoz.

Ha a tészta megkelt, borítsuk lisztezett felületre és nyújtsuk ki kb. 3 mm vastagra. Vigyázat, iszonyatosan nagy tészta lett belőle, nálunk kb. a 4 fős ebédlőasztal felét elfoglalta, már azt sem tudtam hova pakoljam.


Szórjuk rá a tölteléket majd tekerjük fel úgy, mint a kakaós csigát. Na, én itt követtem el egy hibát: a két csomag túróhoz a kikeveréskor hozzáadtam még egy felet, mert ott volt bontottan a hűtőben, és hát nehogy megmaradjon. Ennek köszönhetően annyi túró került a tésztába, hogy feltekeréskor orrán-száján folyt, potyogott a padlóra, és a feltekert tészta a végén úgy nézett ki, mint egy jóllakott kígyó (viszont finom túrós volt). Mutatom:


Fogjunk egy nagyobb (kb. 28 cm-es) tortaformát és béleljük ki az alját sütőpapírral.

A kígyónkat és vágjuk félbe, majd megint félbe, majd megint félbe: a végén 8 egyforma darabot kapunk így.
Fogjuk a darabokat és állítva tegyük bele formába úgy, hogy virág formát adjon ki a végén.

Folyik a túró.
Újabb 30 percig hagyjuk pihenni. Ha megkelt, kenjük meg a tetejét a vajjal és szórjuk meg mandulával.
180 fokos előmelegített sütőben süssük kb. 30 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+