2012. május 13., vasárnap

Mákos guba


Előre bocsájtom, hogy én ropogósan szeretem a mákos gubát. Utálom, ha szét van áztatva és szinte pempős az állaga. A neten rengeteg receptet találtam, de két egyformát nem sikerült. Az egyikben fél liter tejet írtak, a másikban már egy litert. Van, aki ad vajat a tejhez, de nekem ez nem volt szimpatikus, sőt olyat is találtam, amiben tejföl is van. Mivel nem jutottam előbbre, felhívtam anyut és az ő útmutatása alapján próbáltam megcsinálni.


Hozzávalók

6 db szikkadt kifli (este hat után már nem probléma a beszerzése)
0,5 liter tej
25 dkg mák
1 csomag vaníliás cukor
porcukor
méz


A mákot daráljuk meg (de egyszerűbb darált mákot venni). Sajnos a mi darálónk túl sokat nem segített, szerintem szinte semmivel sem lett apróbb a mák, mint előtte volt, a fotókon is látszik, hogy elég nagy szemű maradt a mák :( Öntsük ki egy tálba és keverjünk hozzá porcukrot. Anyukám szerint a cukor mennyisége ízlés kérdése. Ezzel nem voltam előbbre, ráadásul a neten e kapcsán is nagy eltérések voltak. Volt, aki 25 dkg mákhoz 25 dkg porcukrot javasolt, amit én őrült soknak tartottam. Végül 3 jó nagy púpos evőkanál porcukrot adtam hozzá, majd jó alaposan elkevertem. A végére szép világos szürke lett.



A kifliket karikázzuk fel.



A tejet langyosítsuk meg. Tegyük bele a vaníliás cukrot és porcukrot. Én két dl tejhez két teáskanál porcukrot számoltam, vagyis összesen 5 teáskanállal. Nekem ez így elég édes volt.

Egy jénai tálat kikentem margarinnal.


A kiflikarikákat megmártottam a tejben. Csak egy kicsit belemártottam, pár másodpercre, és már tettem is a jénaiba.


Leraktam egy sort így, majd jól megszórtam a cukros mákkal. Szerintem érdemes egy kanállal átkeverni a kifliket, hogy mindenhol mákos legyen. Én ezt nem csináltam meg, és mikor ettem, akkor vettem észre, hogy nem borította be a mák mindenhol rendesen.


Ez után jöhet a következő kifli majd mák réteg. Összesen három réteg kifli lesz belőle. A tetejére szórjunk mákot és csurgassunk rá mézet (kb. 3 kanállal).


Fél órán át 180 fokos sütőben melegítsük át, addig amíg ropogós lesz a teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+