2012. július 3., kedd

Lecsó készítése


A lecsó megint egy olyan étel, amit máshogy eszünk Zolival. Én friss kenyérrel, tojás nélkül szeretem, Zoli persze tojással, szalonnásan. Így este két lábosban főztük a vacsorát, szépen egymás mellett, ami nagy ritkaság, mivel Zoli utálja, ha ott lábatlankodok, miközben ő főz. 

Hozzávalók 2 adaghoz (mi ezt feleztük, vagyis egy-egy tányér lett belőle)

80 dkg paprika
30 dkg paradicsom (kb.)
1,5 fej hagyma
kolbász
virsli


Ha szeretjük, akkor még kellhet


szalonna
1 tojás
csípős paprika

Első lépésként készüljünk elő a főzéshez. A zöldségeket mossuk meg és vágjuk fel. A paprikát szerintem úgy a legegyszerűbb felvágni, ha hosszában szeletekre vágjuk (mint mikor szendvicsre tesszük) és aztán négyzetes darabokra. Így csinálom én, de Bea barátnőméknél pl. az a szokás, hogy hosszú kígyót vágnak belőle. Ezt úgy kell elképzelni, mintha a csúcsától meghámoznánk a paprikát. Kinek hogy : ) A paprika csumájára nincs szükségünk. A paprikát érdemes megkóstolni főzés előtt, hogy tudjuk van e közte csípős. 
A kolbászt, virslit karikázzuk fel, a hagymát pedig vágjuk fel apróra. A paradicsomot kockázzuk fel. Kb. a paprika felének megfelelő mennyiségű paradicsomra lesz szükségünk.


Na most, ha szeretnénk szalonnát is tenni a lecsóba, akkor először azt tegyük oda kevés zsiradékon sülni.


Ha nem szalonnásan akarjuk elkészíteni, akkor kezdjük rögtön a hagyma pirításával (kevés olajon). Szórjunk rá egy csipet sót is, majd kis lángon addig süssük, amíg üveges (átlátszó) nem lesz.


Ekkor öntsük rá a paprikát, kb. egy korty vizet, és fedő alatt kis lángon főzzük tovább. 


Visszatérve a szalonnás verzióra, ha már szépen megpirult a szalonna, adjuk hozzá a hagymát (ekkor így néz ki):


Itt is pirítsuk kis ideig a hagymával együtt, majd adjuk hozzá a paprikát. A paradicsommal még várjunk, mert az gyorsabban fő meg, mint a paprika.

Innentől egy séma jön :)
A paprikát kb. 5 percig pároljuk a fedő alatt, majd kóstoljuk meg. Ha a kóstoláskor már nem frissen ropogós, de még nem is teljesen puha, akkor jöhet a paradicsom. A paradicsommal együtt adjunk hozzá pár karika kolbászt is (én ötöt tettem bele), és főzzük tovább kis lángon fedő alatt.


Amikor már szép levet eresztett és a paprika is teljesen átpuhult, szórjuk rá a virslikarikákat is.


Ízlés szerint sózzuk és pár percig főzzük még. Ha szeretnénk tojást is ütni rá, akkor ezt a legvégén tegyük meg és keverjük el benne (esetleg előre is felverhetjük).

Én friss kenyérrel eszem és régen mindig egy nagy pohár hideg tejet ittam mellé. Kinek mi :)

6 megjegyzés:

  1. Szerintem csak hagyma, paradicsom, paprika és tojás kell bele! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vitára fel emberek :)! Ki hogyan csinálja?

      Törlés
  2. Gondoltam, hogy a tej benne lesz...:)
    Virsli felejtős, részemről kolbász+rizs/kenyér vagy tojás+kenyér.

    VálaszTörlés
  3. Én csak paradicsomot, paprikát, hagymát, fokhagymát teszek bele és a végén amikor már a tányérba szedtem, tejfölt a tetejére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, ezt még nem próbáltam, de jól hangzik így tejfölösen. Amúgy is, a tejföl mihez nem megy??

      Törlés

Google+