2014. június 26., csütörtök

Lepénykenyér serpenyőben=pizza serpenyőben



Az utóbbi hetekben rá voltam kattanva egy jó kis házi pizzára. A nagy meleg miatt (a lakásunkban a hét elején még 27 fok volt) sütőt viszont nem akartam kapcsolni. Épp azon lamentáltam, hogyan lesz ebből így házi pizza, amikor eszembe jutott, hogy egyszer láttam Limara oldalán egy töltött lepénykenyér receptet, amit nem sütőben, hanem serpenyőben sütött ki. Gyorsan megkerestem receptet és nekiláttam az ebédnek.


Hozzávalók (3-4 lepényhez)

0,5 kg liszt
1,5 teáskanál só
3 evőkanál olaj
1,5 dl víz
1,5 dl tej
2 dkg élesztő

A hozzávalókat egy tálba tettem, jól összegyúrtam, majd letakarva 30 percig pihentettem.

Mivel a sütési idő kb. oldalanként 3 perc csak, így amíg kelt a tészta előkészítettem a tölteléket. Igazából elereszthetjük a fantáziánkat, és azt rakhatunk bele, amit csak akarunk. Én tejfölös alapot készítettem, arra szórtam kolbászt, hagymát és reszelt sajtot, de tk. bármit használhatunk tölteléknek. Ha húst szeretnénk beletenni, akkor az értelemszerűen legyen előre megfőzve.

A tésztát vágjuk 6-8 darabra (függ attól, hogy mekkora a serpenyőnk átmérője), és csináljunk belőle gombócokat. Hagyjuk 10 percig pihenni, majd lisztezett felületen nyújtsuk ki szép vékonyra. No meg persze kör alakúra. Ami nekem csak véletlenül szokott sikerülni. Soha nem akkor, amikor kellene....

Szórjuk rá a tölteléket, 


majd nyújtsunk ki egy másik gombócot is azonos (közel azonos) méretűre, és borítsuk be vele a már megtöltött lapot. A szélét nyomkodjuk össze, majd tegyük bele egy jól átforrósított serpenyőbe.




A serpenyő teflon, vagy kerámia legyen. Olaj nem kell alá, egyszerűen csak tegyük bele a forró serpenyőbe a tésztát. Áttenni amúgy nem is olyan egyszerű, én küzdöttem vele rendesen, szerencsére nem lyukadt ki, de őszintén szólva nem tudom mekkora lapát kellene hozzá, hogy csak úgy egyszerűen átcsússzon  a serpenyőbe a tészta. 

Közepes lángon oldalanként kb. három percet kell sütni.


Nekem picit odakapott az egyik oldala, de szerencsére még időben észrevettem. http://katasztrofa-konyha.blogspot.hu/2014/06/lepenykenyer-serpenyobenpizza.html

2 megjegyzés:

  1. "Ha húst szeretnénk beletenni, akkor az értelemszerűen legyen előre megfőzve." Ej-ej, ez nem egy katasztrófakonyhához méltó megjegyzés... gondolj arra, hogy te sem úgy kezdted valaha, hogy ez értelemszerű lett volna ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D azt hiszem igazad van, kicsit átestem a ló túloldalára

      Törlés

Google+