2014. december 23., kedd

Sajttorta



Két hete leültünk anyukámmal átbeszélni, hogy ki mit süt karácsonyra. Tavaly megesküdtünk, hogy soha többet ennyi sütemény nem lesz, hogy nem akarunk cukormérgezést kapni újra meg újra. Ehhez képest idén, ha jól emlékszem, hét süteménynél sikerült anyut leállítanom, aki persze felháborodott a neki kiadott sütik alacsony számán.
Jó hír viszont nekem, hogy nővérkém már túl van az általa bevállalt sütemények elkészítésén (diótorta és gesztenyés süti), és ténykedésének köszönhetően meg is van már az idei karácsony elrontott süteménye, így az én sajttortám igen jó esélyekkel indul a jól sikerült sütemény címért (épp most sül). 

A recept forrása: http://hetrend.blog.hu/2014/03/24/matcha_sajttorta
(Persze az eredetihez képest kicsit változtattam, de azért nem túl sokat.)


Hozzávalók (22 cm-es tortaformához)

21,5 dkg keksz (ez pont egy csomag zabfalatok keksz)
9 dkg vaj
3 tojás
50 dkg krémsajt
1 dl tejföl
12 dkg porcukor
1 kis rúd vanília kikapart magja (igen Ákos, ilyenem is van, és mindjárt bizonyítom is egy életlen fotóval :P)
1,5 evőkanál liszt


Első körben a sütőformát készítettem elő. Az alját sütőpapírral kibéleltem, majd  a formát kívülről bevontam alufóliával, hogy az esetleg kicsöpögő vaj ne égjen rá a sütőre. Köszi a tippet, Fatima!!
A sütőforma oldalát vajazzuk ki. Én ezt nem tettem meg, így most izgulok is, hogyan fogom kiszedni a tortát a formából...



A sütőt előmelegítettem 165 fokra.

A kekszet daráló géppel morzsa állagúra daráltam. A vajat felolvasztottam (én mikróban szoktam) és ráöntöttem a kekszre. Kézzel addig gyúrtam, amíg egynemű lett, majd belenyomkodtam a forma aljába. A 165 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem, majd kivettem és megvártam, amíg teljesen kihűlt. 




Amíg hűlt az alap, elkészítettem a krémet. (A hozzávalókat kicsit más sorrendben tettem bele, mint azt az eredeti recept írja.)

Én a botmixerem habverőjével, alacsony fokozaton kevertem ki a krémet. Nem kell nagy fokozaton hatalmas habot csinálni, elég ha szép egynemű krémmé összeáll az egész.

Először a tojásokat kevertem el, majd hozzáadtam a porcukrot és a vanília kikapart magját (ehhez félbevágtam a rudat és a kés hegyét végighúztam rajta, az eredmény pedig itt látható).

Az ott a mag.

Ezt követően beletettem a krémsajtot, a tejfölt, elkevertem, rászitáltam a lisztet, és ezt is belekevertem a krémbe. 



A krémet a kihűlt kekszalapra öntöttem, majd a 165 fokos sütőben 50 percig sütöttem. Akkor van kész, ha a széle már megpirult, de a közepe még kocsonyásan lötyög. Ekkor kapcsoljuk le a sütőt, a tortát hagyjuk benne. Nyissuk ki a sütőajtót és várjuk meg, amíg a torta kihűl. Ezt követően tegyük hűtőbe 5-6 órára, vagy akár egy éjszakára is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+